Gra Główna

Choć całe Chatelien kojarzone jest z winem, romansami, hulanką oraz śmiałymi wyprawami w nieznane, to właśnie Alençon Nouveau - jedna z kasztelanii “krainy zamków” - jest sztandarowym przykładem stereotypów powtarzanych przez obcokrajowców. Nieokiełznana kraina, w której sercu wciąż napotkać można ludowe tradycje kultywowane od zamierzchłych czasów poprzedzających Armageddon. Pierwotne, obce i tajemnicze. Bogactwo Alençon Nouveau pozostaje jednak zbyt wielką pokusą, aby lęk przed dzikusami z bagien, ich truciznami i czarną magią, miał zniechęcić kolonizatorów Chatelien przed coraz śmielszym wkraczaniem w wiekowe lasy i trzęsawiska. Z rycerskim mieczem, drwalską siekierą, rolniczym pługiem czy kapłańską modlitwą. Po drogocenne kruszce i życiodajną ziemię.

Kraina, gdzie cywilizacja toczy wojnę z dziką naturą.

Jesień i zbliżające się zbiory to jednak czas rozejmu między wszystkimi mieszkańcami krainy. Winnice wypełniają się pracownikami sezonowymi, przybywającymi nie tylko z całego Chatelien, ale i z odległych krajów. Kupcy i szlachta celebrują Święto Winobrania, zawierając przy tym nowe umowy i porozumienia. Ambitni pionierzy przybywają, aby planować śmiałą eksplorację w głąb dzikich trzęsawisk. Również rodzima ludność celebruje przeddzień zimy, która nieuchronnie nadchodzi. Lato, które w tym roku było słoneczne i długie, choć napełniło spichlerze, zaostrzyło też apetyt, który nasycić mogła tylko krew.

Tylko Starzy bogowie wiedzą, czy Święto będzie dla Alençon Nouveau zapowiedzią wojny, czy pokoju. Czy jednak uchylą rąbka tajemnicy, nim to nastąpi?