LARPy 2022

Misiówka - Chwała Czwórce

Witaj,

Widzę, że jesteś tu nowy. Nie ma się czym się denerwować, my starsi kapłani jesteśmy tu po to żeby kandydaci na akolitów przeszli swoją drogę bezpiecznie. Cieszymy się że postanowiłeś zwrócić swoje oczy ku czwórce. Nie interesuje nas twoja przeszłość, ani to kim jesteś, to Bogowie podczas prób zdecydują czy jesteś godny a wtedy dostaniesz nowe imię.
Chwała czwórce! Niechaj szczęście Ci sprzyja i do zobaczenia!

Twórca larpa:
Julia Tężec Kowalczyk
Sebastian Płotka
Diana Piotrowska

Link do wydarzenia

Szkarłat Pustyni III: Dług

Wojna, wojna nigdy się nie kończy. Brzmi to może jak banał, ale coraz to nowe wojska przelewają się przez tę nieszczęsną krainę już od siedmiu długich lat. Najpierw władcy królestw nieustannie walczyli o kontrolę nad pustynią. Później z północy przybyły barbarzyńskie wojska Rejzy palące i grabiące wszystko na swojej drodze. Następnie ten psi syn Geweld van Aaken i jego hieny zajęły święte oazy i niewyobrażalną przemocą wymuszały posłuszeństwo tych, którzy zdecydowali się pozostać na ziemiach przodków. Wydawało się, że po śmierci tego barbarzyńcy i powrocie prawowitych władców nareszcie zaznamy spokoju. Tak się jednak nie stało. Nasz naród jest podzielony jak nigdy. Wśród mieszkańców rozplenił się kult jakiegoś obdartusa, którego nazywają prorokiem, brakuje żywności, bandy dezerterów i zwykłych rozbójników napadają na karawany i zabierają zwykłym ludziom resztki zapasów, jakie udało się im zgromadzić. Jednakże wszechobecna nędza nie jest najgorsza. Wśród mieszkańców pustyni coraz częściej przekazywana jest plotka, jakoby van Aaken miał przeżyć własne ścięcie i zbiec na północ do krain barbarzyńców. Mówią, iż cena, jaką zapłacił, jest straszliwa. Wśród mieszkańców pustyni zapanował strach, jakiego jeszcze nie znaliśmy. Wydmy już nie są dla nas domem. Są obce, pachną grozą.
I śmiercią...
Szkarłat Pustyni to cykl larpów wojennych odbywający się na konwencie Orkon. Jego stylistyka nawiązuje do średniowiecznych europejskich krucjat i takich filmów jak „Królestwo Niebieskie” Ridleya Scotta z 2005 roku.
Jest to trzecia odsłona serii rozgrywającą się w autorskim świecie fantasy, który jest współtworzony przez graczy. Ich pomysły na postacie czy frakcje, jak również późniejsze działania i decyzje podjęte w czasie trwania larpa będą miały odzwierciedlenie w dalszym rozwoju wydarzeń w świecie Orkonowym.
Szkarłat Pustyni III: Dług, Jest finałem tej części historii Królestw Alrabii i równocześnie zwieńczeniem naszego cyklu Larpów poświęconych tej części świata Orkonowego.

Więcej informacji już wkrótce!
Zapraszamy!

Twórcy larpa:
Jakub "Chudy" Ciba,
Witek "Wiciu" Kolarz
Jerzy "Greg" Nowak
Maciej "Maćko" Ciba
Anna "Wiewióra" Kolarz
Agnieszka "Mira"Cichy.

Link do wydarzenia

Ołoncho - Syberyjski Epos

Granice rzeczywistości w syberyjskiej tajdze są cieńsze i mniej wyraźne, niż gdziekolwiek na świecie. Dla żyjących tu od tysiącleci Jakutów i Tunguzów jest to oczywiste. Starzy myśliwi i weterani carskiej armii nauczyli się to przeczuwać, akceptować, mimo sprzeciwu zmysłów. Nowo przybyli osadnicy i zesłańcy... Będą zdziwieni. Przyzwyczają się, albo śnieg pokryje ich ciała i nie odda ich aż do roztopów.
Ta noc będzie jednak szczególna... Nawet miejscowi mówią o niej tylko szeptem, z trudem kryjąc podniecenie. Tej nocy cienkie granice zupełnie znikną. Podróż w górę lub w dół drzewa życia, dostępna zwykle tylko dla najmędrszych szamanów, będzie mogła stać się udziałem wszystkich. Również cudzoziemców. Również istot z tamtej strony...

Twórcy larpa:
Agata 'Tonks' Pietras
Agnieszka 'Pogarda' Kasznia (z d. Parkitna)
Łukasz 'Zwyrol' Kasznia
Mariusz 'Cujak' Knapik

Link do wydarzenia

Warhammer 40k: Cienie nad Tarvos

Tarvos jest planetą feudalną bogatą w naturalne surowce. Raz na pięć lat przybywa tu Imperialny Gubernator planetarny aby dokonać inspekcji. Niebawem nastanie ten dzień.
Zakony rycerskie jak co 5 lat zbierają się by przywitać Gubernatora wraz ze świtą i złożyć mu hołd, odnowić przysięgę jak i przedłożyć mu sprawy karne w których tylko on może zostać sędzią. W ten czas też z gór schodzą ludzie twardzi by zobaczyć potęgę imperium i pod symbolem Aquili ślubować swą wierność imperium.
Nie zawsze tak jednak było. Tytuł Obrońcy Tarvos jest nadawany temu rodowi z sektora który najlepiej panuje nad planetą. Dlatego w orszaku imperialnym występują też przedstawiciele innych wielkich rodów sektora. Niby to tradycja i każdy wielki ród powinien brać udział w tej uroczystości. Jednak każdy zaznajomiony z polityką wie że czekają oni tylko by Gubernatorowi powinęła się noga. W tym roku dodatkowo do orszaku dołączył przedstawiciel Adeptus Ministorum . Obecność takiego gościa może dawać tyle samo zaszczytów jak i być niebezpieczna..
Bez względu na to wszyscy goście niebawem dotrą na miejsce a ceremonia się rozpocznie.
Co przyniesie? Nie wiadomo...

Twórcy larpa:
Midian (FB: Ostovar Vincent Krux)
Michał Neo Kucharski
Remin Z Chogoris

Link do wydarzenia

Operacja Schwarze Sonne

Operacja Schwarze Sonne jest nastawionym na opowiedzenie historii larpem grozy osadzonym w realiach drugiej wojny światowej. Nie uświadczycie tu typowych zadań, zamiast tego zostaniecie pochłonięci przez mrok oraz tajemnice czające się w lesie otaczającym wioskę Izvor.Podczas II wojny najwyższe dowództwo szukało sposobów które pomogłyby w dominacji Niemiec nad innymi narodami. Poza technologią dużą uwagę poświęcono też tematyce okultyzmu, legend i opowieści. Podczas poszukiwań natknięto się na informacje, które skierowały Niemców do małej, rumuńskiej wioski w Transylwanii. Wehrmacht został wysłany, by zweryfikować rzetelność zdobytych informacji, a następnie przygotować grunt dla właściwej ekspedycji. Podczas prowadzenia pierwszych wykopalisk znaleziono odłamek niezidentyfikowanego artefaktu, a także starożytnych ruin. Wspomniany przedmiot został wysłany do Niemiec, wyniki przeprowadzonych badań jeszcze bardziej pobudziły ciekawość ludzi z instytutu Ahnenerbe, SS oraz Najwyższego Dowództwa.

Kontakt do organizacji:
sonneorkon@gmail.com lub też bezpośrednio przez fb.
Twórcy larpa:
Kacper Lubecki
Jan Dębski

Link do wydarzenia

M.A.S.H. Quang Tri

Zmęczone II Wojną Światową oraz Wojną Koreańską amerykańskie wojsko nie ma ochoty na kolejny konflikt, ale Komuniści nie śpią, więc chłopcy z karabinami znowu muszą walczyć.
Na szczęście, oprócz ciężarówek pełnych papierosów i coca-coli, do Wietnamu przypłynęli też lekarze oraz pielęgniarki, którzy będą ratować naszych Joe, z poświęceniem własnego zdrowia, życia i libido; tocząc nierówną walkę z kacem, delirką, biurokracją oraz gorącym klimatem. Jeśli już musisz odwiedzić Mobilny Szpital Chirurgiczny Armii (M.A.S.H.), to lepiej żebyś trafił do Quang Tri, Przyjacielu, bo nawet jeśli nie przeżyjesz, to na pewno czeka Cię dobra zabawa.
M.A.S.H. Quang Tri to narratywistyczny LARP komediowy, który jednak nie uniknie poważnych tematów i gorzkich przemyśleń, ale osłodzonych kukurydzą z puszki, piwem oraz odrobiną anarchii.
Gra przewiduje dwie sfery doświadczeń: szpitalno-obozową oraz wojskowo-taktyczną, z przewagą tej pierwszej, ale to od graczy będzie zależeć, ile "wojny w wojnie" chcą otrzymać. Główną inspiracją będzie serial M.A.S.H. (CBS 1972-1983).

Limit graczy: 50 osób
Limit wiekowy: 15+
Twórca gry:
Janusz "Jadowy" Wiśnia

Link do wydarzenia

Rezerwat

Już w lipcu 2022 r. Zapraszamy wszystkich na naszego larpa obyczajowo-komediowego osadzonego w nietypowym świecie fantasy. Zastanawialiście się kiedyś co by było gdyby to gobliny i orkowie zdobyli władzę nad światem? Nie musicie się już dłużej zastanawiać, zrobiliśmy to za Was!
Witajcie w Rezerwacie N. 30!
Wkroczcie do świata, w którym piękne i eteryczne elfy zostały zepchnięte na margines społeczeństwa, muszą walczyć o przetrwanie i stawić czoła największej pladze, jaką poznał świat! GOBLINIEJ BIUROKRACJI!
Nasz larp stawia przede wszystkim na kontakty międzyludzkie czy raczej międzyelfie i międzygoblinie. Chociaż prezentujemy naszą historię jako komedię to bliżej jej do pełnej tragikomicznych absurdów groteski filmów Stanisława Barei oraz psychologicznych dramatów Luca Bessona i Larsa von Triera. Rysujemy rzeczywistość, w której nasi gracze zostają wrzuceni w świat getta, którego mieszkańcy żyją z dnia na dzień, bez planów na przyszłość czy nadziei na lepsze jutro. Świata, w którym obowiązują absurdalne i często bezsensowne zasady, każdy każdego obserwuje i na każdego donosi, a każde przejawy indywidualizmu, kreatywności czy kultury wyższej postrzegane są jako patologia, którą należy zwalczać.
Zanurzcie się z nami w ten przesiąknięty gnijącym mchem świat, w którym mięso można dostać tylko na kartki, ale tylko we wtorki i tylko w urzędzie skarbowym, wieczorami odbywają się potajemne bitwy na poezję śpiewaną i KAŻDY urzędnik, niezależnie od pełnionej funkcji jest przekupny.
Więcej szczegółów już wkrótce, a na razie
NIECH ŻYJE WIELKA I WSPANIAŁA ZWIĄZEK GOBLIŃSKA ŁAAG!!!

Twórcy larpa:
Tomek "Kenny" Borkowski
Jan "JaNek" Dębski
Jakub "Chudy" Ciba
Agnieszka "Mira" Cichy.

Link do wydarzenia

Brazylijska Telenowela: Zjazd Rodzinny

Spontaniczne zakochania, podłe zdrady, spiski, wielkie awantury o każdą głupotę, omdlenia w ramionach ukochanego... Zapraszam na Brazylijską Telenowelę: Zjazd Rodzinny.
Nie jest to kontynuacja zeszłorocznego larpa, a bardziej jego spin-off.
Akcja gry będzie sie działa w rezydencji Mauricio Silvy, miliardera i playboya, który w poprzednim odcinku, podczas wesela, dowiedział się że jest ojcem większości młodych gości. Jeden z synów zgodził się oddać mu swoją nerkę, co uratowało życie ojca.
Teraz minęło kilka lat, Mauricio po raz kolejny zaczął podupadać na zdrowiu. Postanowił więc zorganizować ostatnią wielką imprezę, na którą zaprosił całą nowoodszukaną rodzinę, licznych przyjaciół i wspólników. Goście liczą na pokaźny zapis w testamencie, który Mauricio non stop zmienia, zrobią w tym celu wszystko by przypodobać się gospodarzowi i zdyskredytować pozostałych. Oczywiście przy okazji tak dużego spotkania wyjdą też na jaw inne sekrety i spiski.
Na larpie grać można postacią z zeszłego roku, lub nową. Do kontynuacji zachęcam szczególnie dzieci Mauricio 😉

Jeśli już macie jakie pomysły, zapraszam do pisania w wiadomości prywatnej.
Więcej informacji bliżej Orkonu.

Tworca larpa:
Ania "Szyla" Szyller

Link do wydarzenia

Niezręczna Cisza

Niezręczna Cisza to nocny larp psychologiczny w estetyce survivalowej, bazujący na introspekcji i improwizacji, rozgrywający się pod koniec XX w. Eksplorowane będą przede wszystkim silne emocje i wzajemne, intensywne relacje postaci, toteż zachęcamy do uczciwego i dokładnego wypełnienia odpowiedzi na pytanie dotyczące triggerów.

Wymagane będą proste, współczesne stroje, kluczowe rekwizyty zostaną zapewnione przez nas.


Role zostaną rozdane już na Orkonie pomiędzy osoby zgłoszone przez formularz oraz kilku miejscową pulę zarezerwowaną dla zgłoszeń na miejscu. Planujemy 24 miejsca z zastrzeżeniem, że liczba ta może ulec niewielkiej zmianie zależnie od zainteresowania larpem oraz możliwości logistycznych.


Twórcy larpa:

Marek Frankowski

Jan Gąsior


Link do wydarzenia

Klątwa Grobowca Królowej Mroku: Przygoda dla postaci na poziomach 1-3

Północne pogranicze Arcybaronii Blackmoor jest ostatnio areną dziwnych wydarzeń.
Zbierają się tu duże ilości drużyn aspirujących poszukiwaczy przygód, którzy ryzykują życiem i zdrowiem, starając się o przyjęcie do tajemniczej gildii. Dzielnym śmiałkom przyjdzie zmierzyć się z wszelakiej maści potworami i adwersarzami, odkrywać skrywane tu tajemnice i dokonać wielu dzielnych czynów, by zasłużyć na dostanie się w poczet członków tej organizacji.
W tym czasie dwie bezwzględne grupy walczą ze sobą o kontrolę nad krainą i schedę po mitycznej Królowej Mroku, która ongiś władała tą doliną. Tylko jedna z tych grup będzie mogła sięgnąć po władzę i związaną się z nią moc. Jednak goni ich czas, a na domiar złego przeszkadzają im wszędobylscy poszukiwacze przygód, od których zaroiło się w ostatnim czasie w okolicy.
Dwudniowy LARP przygodowo-bojowy w konwencji kampanii oldskulowego DnD, skonstruowany zgodnie z duchem nurtu OSR (Old School Revival). Rozgrywa się w świecie Greyhawk w Arcybaronii Blackmoor, czym łączy ze sobą dwa najstarsze settingi nie tylko D&D ale RPG jako takiego.
Klasyczne drużyny poszukiwaczy przygód kontra siły zła i ciemności uosabiane przez potwory i złoczyńców których można znaleźć w rozrzuconych po terenie gry lokacjach.

Twórcy larpa:
Sławek Uliasz
Karolina "Cin" Stangret
Marcin Batylda
Jacek "Duku" Duk
Mikołaj "Koval" Kowalczyk
Artur "Radar" Stopiński

Link do wydarzenia

Wsi spokojna i wesoła!

Nie ma co jeść - ugotuj! Nie ma z czego - zbierz z pola! Nieurodzaj - znajdź w lesie, ukradnij sąsiadowi lub przekup służących majątku Pana! Na biednej wsi kresowej, przełomu XIX i XX wieku, wszystkie chwyty dozwolone! Rodzina musi trzymać się razem, a poza tym - niech się dzieje wola Nieba!Larp “Wsi spokojna, wsi wesoła!” to gra dla około 60 osób, skupiająca się wokół wątków obyczajowych, realnego zdobywania zasobów i przygotowywania prawdziwej uczty. Gracze wcielą się w członków dwóch rodzin chłopskich, organizujących konkurencyjne weseliska swoich pociech. Przede wszystkim, będą musieli, różnymi środkami, pozyskać faktyczne produkty spożywcze, z których przyrządzą wieczorną biesiadę. Oprócz tego, jak na uczciwe wesele przystało, potrzebne będą jeszcze inne elementy - jak kapłan, stroje państwa młodych, muzyka itp. Ale, przy odpowiedniej motywacji i prawdziwej chłopskiej zaradności, wszystko da się załatwić!Larp bez ograniczeń wiekowych, ze szczątkową mechaniką. Przewidziana składka od graczy, przeznaczona w całości na jedzenie.

Twórcy larpa:Piotr "Wargulec" Wysocki-WierdakAleksandra "Arienn" Wysocka-Wierdak

Link do wydarzenia

Larp Który Jest

Jesteś Miśkiem? Doskonale! Jesteś Vetem? Jeszcze lepiej! W tym larpie każdy miś może przyczynić się do stworzenia niezwykłej przygody dla naszych kochanych, orkonowych weteranów. Z kolei każdy, kto zjadł już zęby na larpach może przekonać się, czy da się go jeszcze czymś zaskoczyć.

Twórcy larpa:
Danuta Pawłowska

Link do wydarzenia

Allo, allo... Mozombik

Gdzieś ponad wymiarem znanego nam świata rozciąga się to co niewidoczne dla oczu. Chociaż wierzymy w różne rzeczy wszystkich nas spotkają dwie rzeczy nieuniknione. Podatki to tylko połowa z nich, ta mniej skomplikowana. Zanim trafisz na sąd ostateczny do swojego boga będziesz musiał zmierzyć się z niekończącymi się mackami zaświatowej biurokracji. Szczęście w nieszczęściu, jeśli umrzesz z mieczem w ręku albo wysadzając niewiernych w powietrze (niektórzy mówią, że podróż przez zaświaty jest wtedy błyskawiczna). Prawdziwa tragedia rozpocznie się gdy okoliczności twojej śmierci zakwalifikują cię do poczekalni dla najbardziej wymagających klientów. Witajcie w Mozombiku, czyśćcu, gdzie zawsze trwa strajk personelu, a twoja obecność tutaj sugeruje że zostawiasz za sobą sporo dziwnych niewyjaśnionych spraw z doczesnego życia.
W orkonowej odsłonie pochylimy się nad losem pewnej małej miejscowości w okupowanej Francji. Jest wiosna, Niemcy wesoło oczekują spokojnego końca wojny. Życie toczy się leniwie, ruch oporu usilnie stara się uprzykrzyć im życie. Sielankowe status quo zostaje postawione pod znakiem zapytania. Pewnego dnia śmierć zagląda do Nouvion.
Gracze wcielają się w postaci serialu `Allo, Allo!` jednak nie są zgromadzeni w "Kawiarni u René" tylko "W Czyśćcu u René". Ich zadaniem jest poznanie swoich niedokończonych spraw, przyczyny śmierci i odkrycie co zablokowało ich przejście do Nieba lub Piekła lub Gdziekolwiek.

Twórcy larpa:
Honorata Maria Bocheńska - Hisja
Marcin Sierzant - Adminus

Link do wydarzenia

Gra Główna 2022

Choć całe Chatelien kojarzone jest z winem, romansami, hulanką oraz śmiałymi wyprawami w nieznane, to właśnie Alençon Nouveau - jedna z kasztelanii “krainy zamków” - jest sztandarowym przykładem stereotypów powtarzanych przez obcokrajowców. Nieokiełznana kraina, w której sercu wciąż napotkać można ludowe tradycje kultywowane od zamierzchłych czasów poprzedzających Armageddon. Pierwotne, obce i tajemnicze. Bogactwo Alençon Nouveau pozostaje jednak zbyt wielką pokusą, aby lęk przed dzikusami z bagien, ich truciznami i czarną magią, miał zniechęcić kolonizatorów Chatelien przed coraz śmielszym wkraczaniem w wiekowe lasy i trzęsawiska. Z rycerskim mieczem, drwalską siekierą, rolniczym pługiem czy kapłańską modlitwą. Po drogocenne kruszce i życiodajną ziemię.
Kraina, gdzie cywilizacja toczy wojnę z dziką naturą.
Jesień i zbliżające się zbiory to jednak czas rozejmu między wszystkimi mieszkańcami krainy. Winnice wypełniają się pracownikami sezonowymi, przybywającymi nie tylko z całego Chatelien, ale i z odległych krajów. Kupcy i szlachta celebrują Święto Winobrania, zawierając przy tym nowe umowy i porozumienia. Ambitni pionierzy przybywają, aby planować śmiałą eksplorację w głąb dzikich trzęsawisk. Również rodzima ludność celebruje przeddzień zimy, która nieuchronnie nadchodzi. Lato, które w tym roku było słoneczne i długie, choć napełniło spichlerze, zaostrzyło też apetyt, który nasycić mogła tylko krew.
Tylko starzy bogowie wiedzą, czy Święto będzie dla Alençon Nouveau zapowiedzią wojny, czy pokoju. Czy jednak uchylą rąbka tajemnicy, nim to nastąpi?

Serdecznie zapraszamy na trzydniową Grę Główną 2022 zorganizowaną w ramach konwentu gier terenowych Orkon. Zachęcamy do śledzenia wydarzenia, gdzie planujemy regularnie publikować materiały dotyczące naszego larpa.

Organizatorzy:
Kaja Kamińska (główna koordynatorka)
Michał Ladra
Agnieszka Ladra
Dawid Przywalny
Jan Gąsior
Przemysław Schöpp.

Link do wydarzenia